Brillenglazenfabrikant Hoya staat bekend om zijn innovatieve kracht in Vision Care. Nu brengt Hoya ook op het vlak van content marketing de nieuwste technologie naar zijn klanten opticiens: augmented reality. Zowel de cover van het gepersonaliseerd ‘See magazine’ als de etalage van de deelnemende opticiens komen nu tot leven dankzij gratis app VEEEW. De ‘unique 24/7 shop experience’ begint dus nu al op het voetpad.
De Belgische afdeling van de brillenglazenfabrikant HOYA ondersteunt de zelfstandige opticien met slimme marketing tools. Michel Libens, CEO van Propaganda, het content marketing agency dat Hoya hierbij helpt: “Het See project laat de opticien toe op een professionele manier zijn eigen merk uit te bouwen en klanten aan te trekken. Een eenvoudige maar succesvolle formule waardoor opticiens zowel on- als offline met klanten en prospects kunnen communiceren. Hoya maakt content marketing zo ook voor de zelfstandige opticien haalbaar.”
100 unieke magazineversies
Het See project begon en bestaat nog steeds als on- en offline project, waarbij elke opticien een eigen gepersonaliseerd magazine maakt . Met een oplage van 550.000 tot 1.000.000 exemplaren per editie is See Magazine dit jaar reeds aan haar 12de editie toe.
Baanbrekende upgrade
Henk Van Huyck, marketingmanager bij HOYA: “Daar waar we 12 jaar geleden beperkt werden door de technologie, de logistieke flow en de kostprijs van personalisatie, zijn er intussen heel wat beperkingen weggevallen. Jaar na jaar blijven we het See project upgraden om baanbrekend te blijven binnen onze sector en de opticiens een handige en innovatieve tool aan te reiken.”
Online en social
Met de 360° content marketing aanpak is See niet langer beperkt tot de ‘content’ die op 16 gedrukte pagina’s past. In 2017 lanceerde Hoya het online contentplatform www.SeeMagazine.be en de bijhorende Facebookpagina, allen met slimme Eye Care content die de opticien kan delen om zijn klanten het jaar rond te bereiken.
2018: Augmented reailty voor de opticien
Henk Van Huyck: “Daar waar See Magazine vroeger een print magazine was met een tweede dimensie op het internet, voegen we er nu nog een ‘derde’ dimensie aan toe. Met de gratis VEEEW-app kan je de etalage van de deelnemende opticien, of de cover van zijn of haar magazine scannen. De opticien spreekt je rechtstreeks toe, ook als je na sluitingsuur voor de optiekzaak staat.”
Het eindresultaat
Benieuwd hoe het proces voor de deelnemende opticiens in zijn werk ging?
Doe zelf de test! Installeer de gratis VEEEW app en scan één van onderstaande magazinecovers / etalagevisuals.