• Een bril kopen
    • Kennismaking
    • Meten is weten
    • Oogsituatie
    • Een montuur kiezen
    • Montuurvorm opmeten
    • Brillenglazen
    • Coatingkeuze
    • Brillenglazen gemaakt
    • Je bril afhalen
    • Service en onderhoud
  • Extra kijkcomfort
  • Gezondheid
  • Tips & Tricks
  • Trends
  • Oogfun
  • Over Hoya
  • NL
  • FR
  • Een bril kopen
    • Kennismaking
    • Meten is weten
    • Oogsituatie
    • Een montuur kiezen
    • Montuurvorm opmeten
    • Brillenglazen
    • Coatingkeuze
    • Brillenglazen gemaakt
    • Je bril afhalen
    • Service en onderhoud
  • Extra kijkcomfort
  • Gezondheid
  • Tips & Tricks
  • Trends
  • Oogfun
  • Over Hoya
  • NL
  • FR

Primeur in België: opticiens met sprekende etalages dankzij augmented reality

01/10/2018

Brillenglazenfabrikant Hoya staat bekend om zijn innovatieve kracht in Vision Care. Nu brengt Hoya ook op het vlak van content marketing de nieuwste technologie naar zijn klanten opticiens: augmented reality. Zowel de cover van het gepersonaliseerd ‘See magazine’ als de etalage van de deelnemende opticiens komen nu tot leven dankzij gratis app VEEEW. De ‘unique 24/7 shop experience’ begint dus nu al op het voetpad.

De Belgische afdeling van de brillenglazenfabrikant HOYA ondersteunt de zelfstandige opticien met slimme marketing tools. Michel Libens, CEO van Propaganda, het content marketing agency dat Hoya hierbij helpt: “Het See project laat de opticien toe op een professionele manier zijn eigen merk uit te bouwen en klanten aan te trekken. Een eenvoudige maar succesvolle formule waardoor opticiens zowel on- als offline met klanten en prospects kunnen communiceren. Hoya maakt content marketing zo ook voor de zelfstandige opticien haalbaar.”

100 unieke magazineversies
Het See project begon en bestaat nog steeds als on- en offline project, waarbij elke opticien een eigen gepersonaliseerd magazine maakt . Met een oplage van 550.000 tot 1.000.000 exemplaren per editie is See Magazine dit jaar reeds aan haar 12de editie toe.

Baanbrekende upgrade
Henk Van Huyck, marketingmanager bij HOYA: “Daar waar we 12 jaar geleden beperkt werden door de technologie, de logistieke flow en de kostprijs van personalisatie, zijn er intussen heel wat beperkingen weggevallen. Jaar na jaar blijven we het See project upgraden om baanbrekend te blijven binnen onze sector en de opticiens een handige en innovatieve tool aan te reiken.”

Online en social
Met de 360° content marketing aanpak is See niet langer beperkt tot de ‘content’ die op 16 gedrukte pagina’s past. In 2017 lanceerde Hoya het online contentplatform www.SeeMagazine.be en de bijhorende Facebookpagina, allen met slimme Eye Care content die de opticien kan delen om zijn klanten het jaar rond te bereiken.

2018: Augmented reailty voor de opticien
Henk Van Huyck: “Daar waar See Magazine vroeger een print magazine was met een tweede dimensie op het internet, voegen we er nu nog een ‘derde’ dimensie aan toe. Met de gratis VEEEW-app kan je de etalage van de deelnemende opticien, of de cover van zijn of haar magazine scannen. De opticien spreekt je rechtstreeks toe, ook als je na sluitingsuur voor de optiekzaak staat.”

Het eindresultaat

 

 

 

 

 

 

 

 

Benieuwd hoe het proces voor de deelnemende opticiens in zijn werk ging?

 

 

 

 

 

 

 

 

Doe zelf de test! Installeer de gratis VEEEW app en scan één van onderstaande magazinecovers / etalagevisuals.

180914_hoya_sticker_05_750x750_nobackground  image004

 

Download Google Play

Download Apple AppStore

 

 

 

 

 

cover_optiek-raquel-staeren seemag_seemagazine_4108_optiek-hendrickx_hr seemag_16372_optique-tom-peeters_hr seemag_9864_optiek-serge-withofs_hr seemag_8698_optiek-marian_hr seemag_7860_opticsteenebruggen seemag_5139_optique-lelievre_hr seemag_1063_brillerie_hr 180814_seemagazine_2699_bruninx-design_2 180808_7219_optiek-rommelaere 180808_2118_optiek-caroline-de-cuyper 180807_8158_optiek-thyssen 180801_seemagazine_optiek_synhaeve_2 180730_8391_optiek-anja 180730_2822_optiek-betty-de-wilde  180702_2336_gino-del-bigo_letters2259_dejonghe

 

 

Share

Oogfun  / Over Hoya  / Trends

  • categorieën

    bril herstellen Brillenglazen Brillenglazen gemaakt Coatingkeuze duurzaamheid Een bril kopen Een montuur kiezen Extra kijkcomfort gaming Gezondheid Je bril afhalen Kennismaking kinderbrillen Meten is weten Montuurvorm opmeten ogen Oogfun Oogsituatie Over Hoya Service en onderhoud sport Tips & Tricks Trends Uncategorized vakantie yeux zonnebril
  • Tags

    3D alcohol allergie bescherming blauw licht BlueControl bril bril kopen brillen brillenglazen coating droge ogen evolutie HOYA Vision kinderbrillen kleur kleurenblindheid make-up meekleurende glazen meten montuur multifocaal ogen onderhoud oogarts ooggezondheid oogproblemen Oogtest oogzorg opticien problèmes oculaires santé des yeux simulator smartphone sneeuw sneeuwblindheid sport Sync III tablet vakopticien visuReal voeding Yuniku zicht zonnebril


  • Recente berichten

    • Hoe zien wij kleuren?
      23/06/2022
    • 5 tips om zo lang mogelijk te genieten van je bril
      16/06/2022
    • Heeft voeding invloed op de gezondheid van je ogen?
      09/06/2022
  • Zoek op deze site


© 2023 Hoya - We care about your vision - www.propaganda.be